WOŚP - Przesiewowe Badania Słuchu u Noworodków
odwiedź nasze salony akustyki słuchu

tel. 81 443 04 44

ul. Chodźki 3 lokal 8, 20-093 Lublin

Godziny pracy: pon.-pt. od 8.00 do 18.00,
sobota od 9.00 do 14.00

zobacz mape Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

NFZ logo

Posiadamy umowę z NFZ


ISO 9001:2015 logo

Nasze usługi medyczne objęte są certyfikatem
ISO 9001:2015

Zapytaj logopedę

Jeśli niepokoi Cię rozwój logopedyczny Twojego dziecka lub masz inne pytanie związane z logopedią, wypełnij poniższy formularz. Postaramy się bezpatnie i jak najbardziej rzeczowo odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne pracują pod okiem logopedy raz, czasem dwa razy w tygodniu. Terapia logopedyczna będzie skuteczniejsza i szybciej przyniesie efekt, jeśli, wysłuchawszy wskazówek logopedy, ćwiczyć będziemy również w domu.

Formuła zajęć logopedycznych umożliwia rodzicowi czy dziadkowi uczestniczenie w spotkaniu, dzięki temu wie on, co robić, może zobaczyć, jak logopeda zachęca dziecko do pracy. Jeśli nie możemy uczestniczyć w zajęciach, albo dziecko chętniej ćwiczy bez nas, pamiętajmy, by zawsze porozmawiać z logopedą, zapytać, co można zrobić w domu.

Jeśli chodzi o pracę w domu- warto ćwiczyć z dzieckiem regularnie, najlepiej, by te ćwiczenia odbywały się codziennie. Wystarczy 10-15 minut, by przypomnieć naszemu potomkowi, nad czym pracował na ostatnich zajęciach.

Dobrą okazją do ćwiczeń jest wspólna jazda samochodem, spacer, zaprowadzanie czy przyprowadzanie dziecka z przedszkola, szkoły.

 

- Czy widzisz tutaj przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską s?

- Samochód, sok, ser, srebro.

- Spróbuj powtórzyć wszystkie słowa, które wspólnie wymyśliliśmy. Zapamiętałeś je?

- A teraz ułóżmy zdania z tymi słowami.

- Jadę samochodem do babci. Piję sok jabłkowy.

Zadbajmy o dobrą atmosferę podczas ćwiczeń. Doceńmy starania dziecka, postarajmy się zrozumieć jego trudności, nie wyśmiewajmy jego wadliwej wymowy.

Traktujmy ćwiczenia nie jako przykry obowiązek, ale wspólne przebywanie mamy, taty z dzieckiem. To cenne chwile w dzisiejszym, zabieganym świecie.

Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starszego brata, siostrę, będzie to dla niego nauka odpowiedzialności, da mu to poczucie bycia ważnym członkiem rodziny, kimś, kto pomaga, osobą, na którą można liczyć.

Łączmy przyjemne z pożytecznym. Próbujmy pracować i jednocześnie bawić się z dzieckiem. Świetną okazją do powtarzania słów z ćwiczoną głoską jest układanie puzzli, tworzenie obrazków z elementów czy kolorowanie. Równie dobrze sprawdza się piłka, którą, przy okazji wypowiadania słów, możemy kopać, turlać, rzucać.

Stosujmy zasadę naprzemienności ról: niech dziecko będzie naszym nauczycielem, a my uczniami. Wzmocni to poczucie wartości dziecka, nadwątlone w związku z trudnościami z mową.

- Będę nazywać obrazki. Oceń moją wymowę. Safa? Szuflada? Szer? Salik?

Pamiętajmy:

1. Ćwiczmy regularnie- najlepiej codziennie, około10 minut.

2. Ćwiczmy przy okazji wykonywania innych, nieangażujących nas czynności, np. podczas jazdy samochodem.

3. Doceńmy raczej starania dziecka, a nie efekty tych starań.

4. Cieszmy się tymi wspólnie spędzanymi chwilami.

5. Próbujmy łączyć ćwiczenia z zabawą z dzieckiem.

6. Zaangażujmy do pracy z dzieckiem starsze rodzeństwo.

7. Pozwólmy czasem dziecku oceniać naszą wymowę- niech, w czasie tej zabawy, nie będzie idealna.

 

Opracowanie: mgr Magdalena Urban-Trznadel, logopeda

 

© 2020 ACS Słuchmed - dane kontaktowe, infolinia 801 000 819
projekt i wykonanie itp media